Cash Voucher Giveaway

Followers

Tuesday, November 9, 2010

doa buat kekasih


(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.- surah an-nur ayat 26


   Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan dia akan menjadi teman hidupu...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkan lah kebahagiaan di antara kami agar kemesraan itu abadi.

Ya Tuhan Yang Maha Pengasih...
Seiringkanlah kami melayari hidup...
Ke tepian yang sejahtera dan abadi.

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku...
Bawalah ia jauh dari pandanganku...
Luputkan lah ia dari ingatanku...
Ambil lah kebahagiaan ketika ia ada di sisiku...
Dan pelihara lah dari kekecewaan.

Serta Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti...
Berikan lah aku kekuatan...
Melontarkan bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja nan merah...
Agar aku bisa berbahagia walau tanpa bersamanya.

Dan Ya Allah... Yang Tercinta...
Gantikan lah yang telah hilang...
Tumbuhkan lah kembali yang telah patah...
Walaupun tidak sama dengan dirinya.

Ya Allah...
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan di akherat...
Dengarlah rintihan dari Hamba-Mu yang daif ini...
Jangan biarkan aku sendirian di dunia ini...
Maupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai...
Dan karuniakanlah kepadaku keturunan yang soleh.
Amien.

0 orang tengah pot pet:

previous previous previous